Je huis opruimen? 3 nuttige tips!
| 22 juli 2022
Ga jij binnenkort beginnen aan het opruimen van jouw woning? In dat geval is het belangrijk om te kiezen voor een juiste aanpak waarmee je veel afval kunt voorkomen. Het is namelijk vervelend als na afloop van een klus er overal in het huis rotzooi ligt. Een goede oplossing hiervoor is een grofvuil container huren. Een andere tip met betrekking tot het opruimen van jouw woning is het gebruik maken van de ‘Vier Dozen’ methode, waarbij je slechts vier dozen nodig hebt om het huis op te ruimen.
1. De Vier Dozen methode
De Vier Dozen methode gaat uit van een strategie waarmee je met vier dozen het overzicht bewaart binnen jouw woning. Een doos gericht op het opruimen van spullen, waarmee je praktisch gezien spullen verzameld. Een doos gericht op doneren, het weggeven van spullen aan familie en vrienden. Daarnaast is een doos voor spullen die gerepareerd moeten worden noodzakelijk. Ten slotte heb je een doos nodig waarin je spullen kwijt kan die je weg wenst te gooien. Kies verder voor een container huren in Amsterdam.
2. Deel de aanpak op in fases
Het opruimen van de woning is een grote, onoverzichtelijke klus, waarbij het belangrijk is om dit proces op te delen in verschillende fasen. Je kunt de klus opdelen in verschillende taken die je wenst te doen, of de klus over meerdere dagen verspreiden. Het is belangrijk om hulp in te schakelen van familie en vrienden, waardoor de klus sneller afgerond zal zijn. Indien gewenst kun je besluiten om vakmensen in te schakelen, die het inpakken van spullen snel en efficiënt zullen uitvoeren.
3. Het creëren van verschillende plekken
Mocht je alle spullen inzamelen in dozen, dan is het belangrijk om verschillende plekken te hanteren. Kies ervoor om dozen te plaatsen op de plek in de woning waar je deze nodig denkt te hebben. Spullen voor in de keuken kun je bijvoorbeeld een vaste plek in de keuken geven. Hierdoor voorkom je dat spullen gaan zwerven door het huis. Werk verder met etiketten waardoor men kan achterhalen welke spullen in de doos zitten. Het belangrijkste is om overzicht te bewaren.